Hoe bestel ik ?
Bestellen doe je makkelijk en 24 uur per dag op onze webshop.
Kan het zijn dat een item dat ik bestel via internet toch niet op voorraad is?
Ja, dat kan gebeuren. Wij doen er alles aan om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Het kan echter gebeuren dat onze voorraad een fout bevat. Dan krijg je daarvan tijdig bericht en word je betaling zo spoedig mogelijk teruggestort.
Alle prijzen van de producten zijn inclusief BTW. Met de grootst mogelijke zorg monitoren wij voortdurend ons assortiment. Voor de levering van je bestelling zijn wij afhankelijk van meerdere factoren. Helaas kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat tijdens het verwerken van je bestelling blijkt dat een product niet meer op voorraad is. Wij zullen het item direct bij onze leverancier bestellen. Wanneer dit niet mogelijk is wordt het aankoopbedrag van het desbetreffende product aan je gecrediteerd.
Kan ik ook ophalen in de winkel?
Jazeker, je kan je bestelling doen online en kiezen voor de optie ophalen in de winkel. Wij zorgen er dan voor dat jouw pakket netjes klaar ligt in de winkel om
door jou opgehaald te worden. Je ontvangt van ons een mail wanneer jouw pakket klaar ligt in onze winkel. Check je wel even onze openingstijden?
Wat zijn de openingstijden van de winkel en kantoor/magazijn ?
Openingstijden winkel :
Maandag gesloten
Dinsdag 11.00 - 17.00
Woensdag 11.00 - 17.00
Donderdag 11.00 - 17.00
Vrijdag 11.00 - 17.00
Zaterdag 09.00 - 13.00
Hoe kan ik betalen?
Betalen kan bij Ruitergoed op verschillende manieren:
iDeal
Bankoverschrijving
Contant of pin bij ophalen
Paypal - kosten E1,-
Afterpay (achteraf betalen) - kosten E1,-
Klarna (achteraf betalen) - kosten E1,-
Wat zijn jullie bankgegevens:
Onze bankgegevens zijn:
Banknaam: RABO
IBAN: NL45RABO0135683718
BIC: RABONL2U
t.n.v. Voergoed fourage
Betalen via Afterpay
AfterPay voert voor Ruitergoed het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving My AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.
Vaste kosten voor betaling met Afterpay is 1 euro.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn als volgt:
Vanaf € 75 -> verzendkosten € 1,75 - in Nederland. (uitgezonderd waddeneilanden. Deze worden als Belgie - Duitsland berekend)
België en Duitsland 2,95 .
Zit je onder dit bedrag, dan betaal je € 4,95 verzendkosten binnen Nederland en € 6 naar België en Duitsland .
Met welke vervoerder komt mijn pakket?
Wij versturen met DPD . DPD levert aan huis maar ook heb je mogelijkheid om je pakket naar een service punt te laten sturen.
Je wordt door DPD middels de mail op de hoogte gehouden van de status van je pakket. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met Ruitergoed.
Wat als ik mijn pakketje niet ophaal bij het servicepunt?
Wanneer jij je pakje niet ophaalt bij het servicepunt wordt deze vaak naar ons teruggestuurd. Wij brengen dan de gemaakte verzend en retour kosten bij jou in rekening. Het overige bedrag storten we terug.
Wordt het pakje door het servicepunt niet naar Ruitergoed teruggestuurd dan vergoeden wij niks aan de klant.
Wij gaan ervan uit dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het ophalen van hun pakket bij het servicepunt. Mochten er moeilijkheden zijn dan helpen we natuurlijk graag.
Mijn pakje is beschadigd, wat nu?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Neem in dat geval direct contact op met Ruitergoed.We hebben een reclamatieperiode van 14 dagen. Klachten na deze termijn kunnen wij niet meer in behandeling nemen.
Controleer altijd je pakje direct na ontvangst of de items welke je besteld hebt overeen komen met de items die je ontvangen hebt.
Mijn pakje is kwijt, wat nu?
Ruitergoed is verzekerd voor al haar pakketen. Neem direct contact op met Ruitergoed. Wij zullen een onderzoek instellen bij DPD.We hebben een reclamatieperiode van 14 dagen. Klachten na deze termijn kunnen wij niet meer in behandeling nemen. Afhankelijk van dit onderzoek zal Ruitergoed een passende oplossing aan onze klant aanbieden.
Let wel, een onderzoek kan enige tijd in beslag nemen. We houden je natuurlijk goed op de hoogte.
Wij raden u aan GEEN neerzettoestemming te geven omdat kwijtgeraakte pakketen met neerzettoestemming voor eigen risico zijn en derhalve NIET vergoed worden.
Ik heb verkeerde items ontvangen
Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Alvast onze excuses ! Neem direct contact op met Ruitergoed zodat wij onze fout direct kunnen herstellen. We hebben een reclamatieperiode van 14 dagen. Klachten na deze termijn kunnen wij niet meer in behandeling nemen.
Controleer altijd je pakje direct na ontvangst of de items welke je besteld hebt overeen komen met de items die je ontvangen hebt.
Hoe snel verzend Ruitergoed?
Ruitergoed heeft (bijna) alles op voorraad. Daarom verzenden wij, indien de bestelling voor 15 uur gedaan is, dezelfde dag. Vaak wordt het pakket de volgende
werkdag bij de klant aangeboden.
Heb je gekozen voor een DPD servicepunt? Dan krijg je vaak de volgende werkdag een mail dat je pakket klaar ligt. Check wel even de openingstijden van jouw gekozen servicepunt.
Word ik op de hoogte gehouden van mijn zending?
Ja, je wordt op de hoogte gehouden door middel van een email die verstuurd wordt op het moment het pakket opgehaald wordt door de chauffeur. In deze email staat een track and trace code. Met deze code kan je de voorgang van de verzending volgen.
Ik wil graag retourneren of ruilen
Spelregels Retouren:
Retouren kan alleen via onze webshop.
Heb je een account?
• Log in op jouw eigen account en klik de items aan welke retour gestuurd
worden.Â
Heb je GEEN account?
• Ga naar mijn retouren op de webshop van Ruitergoed (onder aan de homepage) en vul je ordernummer met jouw e-mailadres in. Daarna kan je het product binnen 14 dagen aanmelden voor retouren.
* Na aanmelden van retour krijg je per mail een retourbevesting met retournummer.
• Print retourformulier uit en plak op het pakket. Heb je geen printer? Handgeschreven geen probleem maar wel altijd met vermelding van het retournummer.
* Verstuur het pakket binnen 7 dagen na het aanmelden. Kosten van retouren zijn voor rekening koper. Retouren die niet binnen 7 dagen na aanmelden ontvangen zijn worden niet meer in behandeling genomen.
* Na ontvangst bij Ruitergoed nemen wij de retour in behandeling. U krijgt hier bericht van. Terugbetalingen doen wij altijd zo snel mogelijk maar wettelijk binnen 14 dagen na ontvangst.
TIP: Wij adviseren om uw bestelling aangetekend en verzekerd te verzenden. Ruitergoed is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten.
• Je krijgt dan het volledige orderbedrag gecrediteerd MINUS eventuele betalingskosten (wanneer betaald anders dan Ideal of overmaken via bankoverschrijving.),
• De kosten voor retourzending vanaf jou naar de winkel is voor eigen
rekening.
• Het product moet met alle geleverde toebehoren , ongebruikt en in originele staat en verpakking aan Ruitergoed geretourneerd worden.Â
LET OP: Wanneer niet aan deze voorwaarden voldaan is kunnen wij de retourzending helaas niet in behandeling nemen.Â
Wilt u ruilen? Dit geeft u aan in het retourfomulier !Â
Retouradres
Ruitergoed retouren
Middenweg 78
1462 HE Middenbeemster
We raden je aan om aangetekend te versturen. Ruitergoed is niet aansprakelijk voor pakketen die beschadigd of niet aankomen.
Wat zijn Ruitergoedies ?
Ruitergoedies zijn spaarpunten van Ruitergoed. Om Ruitergoedies te sparen dien je een account te hebben bij ons. Elke keer wanneer je dan iets koopt bij Ruitergoed krijg je automatisch de Ruitergoedies bijgeschreven. Bij elke 10 euro die je besteed bij Ruitergoed ontvang je 1 Ruitergoedie. Elke Ruitergoedie staat voor 0,25 korting. Je ontvangt de Ruitergoedies zodra de order van verzonden naar afgerond gezet is. Dit gebeurd nadat de retour termijn van 14 dagen verlopen is. Je gespaarde punten vind je terug in je account en kan je inwisselen aan de eind van elke bestelling, wanneer jij wil.
Wat houdt het Vip Systeem in?
Het Vip systeem is een beloning systeem voor onze vaste klanten. We hebben 3 levels waarbij elk level zijn eigen bonussen meebrengt. Wil jij meedoen aan het Vip systeem dan dien je een account te hebben bij Ruitergoed. In jouw account worden al jouw orders en retouren automatisch opgeslagen. Ook vind je hier alle facturen en de order status .
Wanneer je bij ons in totaal een bedrag besteed hebt van E 350 euro zetten we je in onze Vip level, Ster. Graag vertellen we je alle voordelen van dit level als het zover is. Wel vragen we je zelf bij te houden wanneer je zo ver bent. Stuur ons dan een email zodat we je Account kunnen aanpassen.
Ruitergoed houd zich voorbehouden personen om allerhande redenen uit te sluiten van dit systeem. Voor alle duidelijkheid: het Vip systeem is een extra voor vaste klanten en is geen recht waar aanspraak op gemaakt kan worden.
Mijn gekochte item gaat kapot tijdens gebruik
Neem dan direct contact op met Ruitergoed via de mail en voeg daar foto's bij waarbij duidelijk is wat het probleem is.
Ruitergoed zal elke klacht serieus in behandeling nemen. Echter is elke klacht anders van aard en zal van te voren niet te voorspellen zijn of en hoe we dit kunnen oplossen. Uiteraard doen we altijd onze uiterste best.
Bij een klacht waarbij het product gebruikt is geven wij GEEN geld terug. Wanneer het product voor vervanging in aanmerking komt maar het item is niet meer op voorraad (of niet meer te bestellen), geven wij een waardebon twv het bedrag waarmee de klant het item gekocht heeft.
Wat zijn jullie Algemene Voorwaarden
https://www.voergoed.com/Webwinkel-Page-1724363/Algemene-voorwaarden.html